» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. افزایش دانش و اطلاعات کتابداران باعث افزایش مراجعه به کتابخانه‌های عمومی است

 دکتر محسن پرویز نایب رئیس خانه قلم ایران در مراسم اختتامیه هفتمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار، افزایش مراجعه به کتابخانه‌های عمومی را ثمره افزایش دانش و اطلاعات کتابداران و ارائه مشاوره بهتر از سوی آنان دانست.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هفتمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در 3 سرفصل آموزشی و طی 3 روز روز پنجشنبه شانزدهم مهر با برگزاری آزمون علمی و آیین اختتامیه و با پیام استاندار مازندران به پایان رسید.

در این مراسم دکتر محسن پرویز نایب رئیس و سخنگوی انجمن قلم ایران، حق‌الله کثیری معاون فرماندار تنکابن، عقیل عشوری شهردار تنکابن، محمد اله‌یاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، علی رمضانی مدیرکل منابع، اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران، اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم پیام دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران به آیین اختتامیه هفتمین دوره مشاوره کتابدار توسط معاون فرماندار ویژه تنکابن قرائت شد.

دکتر فلاح در پیام خود ضمن ابراز مسرت از حضور کتابداران 5 استان در مازندران برای گذراندن دوره آموزشی، خوشحالی واقعی را در این دانست که جمعی از کتابداران برای دانش‌اندوزی بیشتر و اثرگذاری بهتر بر دانش و فرهنگ عمومی گردهم آمده‌اند و به تبادل آرا و اندیشه‌ها می‌پردازند.

وی در این پیام افزود: کتاب حقیقت و پدیده‌ای شگرف است که همواره در تاریخ، به افکار و عقاید سمت و سو داده و یا شخصیت‌هایی را پرورانده که سرنوشت ملت‌ها را رقم زده‌اند؛ بنابراین توجه به کتاب، کتابخانه و کتابدار، اقدامی شایسته و آینده‌نگرانه است که می‌تواند فرهنگ حاکم بر آینده تمدن بشری را رقم بزند.

دکتر فلاح در انتهای این پیام خاطرنشان کرد: کتابدار باید در پیشگاه خداوند متعال شاکر باشد که سرنوشت او را با کتاب پیوند داده و کتابخانه‌های عمومی را به‌عنوان جایگاه علوم مختلف و فرهنگ متعالی جامعه، محل حرفه و پیشه او قرار داده است و البته این نعمت بزرگ وظیفه و رسالت کتابدار را سنگین‌تر می‌کند؛ زیرا مشاوره و هدایت افراد برای مطالعه کتاب‌های مفید و سودمند، خود به ساعت‌ها و روزها و سال‌ها مطالعه و آشنایی با کتاب‌ها، نویسندگان و اندیشه‌ها نیاز دارد که جز با عشق و علاقه به این شغل شریف حاصل نخواهد شد. امیدوارم این نشست‌ها به شکوفایی اندیشه‌های ناب و پاک در جامعه بینجامد.

دکتر محسن پرویز مؤلف و نایب رئیس خانه قلم ایران در این مراسم، افزایش مراجعه به کتابخانه‌های عمومی را ثمره افزایش دانش و اطلاعات کتابداران و ارائه مشاوره بهتر از سوی آنان دانست.

وی در ادامه با ذکر مثال‌ها و خاطراتی از کتابداران و کتابخانه‌های موفق، تاثیرگذاری بیشتر را در گرو مطالعه بیشتر عنوان کرد.

دکتر پرویز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه ما باید به سهم خودمان کمک کنیم تا کتابخوانی در کشور رونق یابد، گفت: تداوم دوره‌ها و عمیق‌تر شدن مباحث به دستیابی به نتیجه مورد نظر کمک خواهد کرد.
در ادامه علی رمضانی مدیرکل منابع نهاد نیز از کتابداران حاضر خواست تا نکاتی را که به اشتراک گذاشته‌اند و مسائلی که در کارگاه‌ها مطرح شده را به دیگر همکاران خود منتقل کنند.

وی با بیان اینکه، این آغاز کار اداره کل منابع در حوزه آموزش است، از برگزاری مداوم این دوره‌ها با سرفصل‌های دیگر برای کتابداران سراسر کشور خبر داد.

رمضانی افزود: دوره‌های غیرحضوری نیز برای کتابدارانی که بنا به دلایل مختلف نتوانستند در این دوره‌ها شرکت کنند، برنامه‌ریزی شده است تا آنها نیز بتوانند از سرفصل‌های آموزشی مشاوره کتابدار بهره‌مند شوند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران نیز در این مراسم ضمن تشکر از کتابداران 5 استان حاضر، رضایت کتابداران را مهمترین مولفه این دوره آموزشی عنوان کرد.

وی برطرف کردن دغدغه‌های موجود در زمینه کتابخوانی را از اهداف مهم این دوره‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد؛ شرکت‌‍کنندگان بهره کامل را از این دوره برده باشند و بتوانند در راهنمایی و مشاوره کتاب موفق‌تر باشند.

همچنین مهشید مجتهدزاده از تهران، مؤلف، مترجم و برنده جایزه لاک پشت پرنده به عنوان نماینده کتابداران نظرات و پیشنهاداتی را در مورد این دوره‌های آموزشی مطرح کرد.

بیانیه پایانی هفتمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار نیز در پایان این مراسم قرائت شد که کتابداران طی آن با محکومیت آل‌سعود در فاجعه منا، مراتب تسلیت خود را به خانواده‍‌های جانباختگان اعلام کردند.
کتابداران در این بیانیه با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی، کتابدار و منابع را دو شریان اصلی کتابخانه‌ها نامیدند و اعلام کردند: همانطور که کتابخانه بدون منبع فاقد هویت است، کتابدار غیر توانمند نیز از رسیدن به اهداف کتابخانه‌ها خواهد کاست و این دوره‌های آموزشی به باروری کتابخانه‌های عمومی از مسیر تقویت هویت کتابخانه‌ای و کتابداری می‌پردازد.

در آیین اختتامیه از کتابدارانی که اسامی آنها در ذیل آمده است به دلیل حضور فعال و اثرگذار در کارگاه‌های آموزشی تقدیر شد: خانم‌ها اعظم اسدی از کرمانشاه، میترا سه‌دهی از تهران، ناهید سادات حیاتی از قزوین، سروه حسینی از کردستان، اعظم اسدی از کرمانشاه، مهشید مجتهدزاده از تهران، پریسا شاهرخی از همدان، زینب فتاحی از کرمانشاه و آقایان سعید نوری از قزوین، مسلم محمدی از کردستان و یاسر کیانی از همدان.

گفتنی است هفتمین دوره آموزشی کتابدار با حضور 144 نفر از کتابداران 5 استان تهران، همدان، کردستان، کرمانشاه و قزوین در تنکابن برگزار شد.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 18 مهر 1394 | 12:25 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.